Каталог статей

Авто

Дещо розуміємо в дизайні кросовера Mitsubishi Outlander

В ході пакування валізи в Японію питання про зовнішній вигляд нового Аутлендеру спочатку був накинутий поверх усіх речей, а потім перекладений у внутрішню кишеню куртки, до паспорта. Питання було поставлене при першій нагоді і згодом повторене неодноразово. На жаль, замість відповіді представники Mitsubishi Motors всякий раз заговорювали про новий інтер'єр, затишок і тишу усередині. Загалом, розповідали про інші, куди важливіші, на їх думку, речі. Як це розуміти?  "Третій" Mitsubishi Outlander в Росії з'явиться в серпні 2012 року. Раніше, ніж де-небудь, і нехай весь світ почекає (до осені). Ми зможемо вибрати з 7-8 комплектацій. Правда, моторів буде всього два - тільки бензинові "четвірки" 2.0 (145 к.с.) і 2.4 (167 сил) сімейств MIVEC. Привід - передній або повний. Трансмісія і зовсім очікується одна - виключно варіатор INVECS III CVT. (Ні коробка, ні двигуни істотних змін не зазнали.)
Ціни на Аутлендери доки не називаються, їх оголосять в липні, і однозначно це буде "невелике збільшення". Нинішні шість комплектацій з цими ж моторами і варіатором оцінюються в діапазоні 1 049 000-1 379 000 рублів. Співробітники Mitsubishi про зовнішність нового кросоверу якщо і говорять, то замість конкретики пускаються в просторові пояснення про чергове прочитання традицій. Мовляв, Outlander виконаний в "істинному стилі Mitsu", але демонструє перехід від агресивної динаміки до гармонійної надійності. У вигляді, мовляв, проступає сила, необхідна для "безмовного захисту". Проявлятися вона повинна за рахунок простих і зрозумілих форм, чітких ліній, лаконічних поверхонь, м'яких і гнучких контурів без "дешевих гострих відчуттів". Саму суть перетворення Аутлендеру комічно виразив один японець, що говорив по-російськи, - "більше поліпшена якість". Перерахуємо нововведення по порядку. По-перше, салон тепер "менш пластиковий" і хвастає м'якою обробкою, декоративними вставками і накладками. В порівнянні з другим поколінням в третьому більше спаду, пологості, згладженої і скругленості. Відповідно декору і нове устаткування: свіже мультикермо краще крутиться, дисплеї краще показують, кнопочки приємніше натискаються. По-друге, Outlander став місткіший. Сидіння другого ряду тепер складаються в рівну підлогу, і в такій конфігурації довжина багажника виросла на 335 мм, досягнувши 1685 мм. Плюс до усього в Аутлендер відтепер зручніше вміщувати: задні двосекційні двері у минулому, їй на зміну (у топовій комплектації) пропонується "хвіртка" з електроприводом. По-третє, кросовер став легший. Оптимізація конструкції кузова і шасі, у тому числі за рахунок більшої долі високоміцної сталі (було 45%, стало 51%), дозволила скинути 5% ваги, тобто 75-95 кіло.
По-четверте, Outlander економічніший за попередника в середньому на 10%. Наприклад, повнопривідний автомобіль з бензиновим мотором 2.4 по паспорту споживає 8,1 л/100 км замість 9 л (у змішаному циклі). Правда, варто відмітити, що потужність обох двигунів Ауту зменшилася на 2-3 л.с.
По-п'яте, новий Outlander швидше за колишній. Найпомітніша різниця спостерігається у передньопривідного кросоверу з дволітровим мотором: він розгониться до сотні за 11,5 з (проти 12,2) і набирає максимальну швидкість 190 км/год (було 180). Надбавка повнопривідних версій слабкіше удвічі: плюс 5 км/год максималки і мінус 0,3 з в розгоні до 100 км/год. По-шосте, новачок безпечніший за старичка. Нові енергопоглинаючі системи, включаючи конструкцію кузова RISE, що несе, із запрограмованими зонами деформації, і травмобезпечні деталі дають японцям надію на п'ятизірковий рейтинг в прийдешніх краш-тестах Euro NCAP. По-восьми, "третій" Аутлендер тихіше за "другий". У битві з шумом вітру і від дороги японцям допомогли додаткові мати і поліпшення аеродинамічних показників (коефіцієнт обтічності понижений на 7% - з 0,36 до 0,33). Судячи з графіку, крива шуму стала пологішою: в діапазоні 2000-3500 про/мін Аут вдалося втихомирити в середньому на 5-6 децибел, проте після 3500 про/мін картина, на жаль, не змінилася.
Побороти моторний шум японці так і не змогли, хоча поміняли заради цього кріплення двигуна і модернізували вихлопну систему. Надсадний звук мотора при розгоні слухати важко, і цей малоприємний стогін - по суті найсерйозніша претензія до Аутлендеру в частині їздового комфорту. Але ж було-то ще голосніше. По восьме, він екологічніший. Викиди CO2 автомобіля з найпотужнішим мотором в змішаному циклі тепер не перевищують 191 г/км, а було 222. Нарешті, по-дев'яте, розберемося із зовнішністю. Уперше По восьме, він экологічніший. Викиди CO2 автомобіля з найпотужнішим мотором в змішаному циклі тепер не перевищують 191 г/км, а було 222. Нарешті, по-дев'яте, розберемося із зовнішністю. Уперше  показуючи світу "третій" Outlander, японці заявили, що той є новою формою, новою гармонією і новою дизайнерською мовою. Мовляв, саме на такому прислівнику незабаром спілкуватимуться з людьми усі автомобілі марки Mitsubishi. Кардинальна видозміна змусила багатьох насторожитися. Проте тепер з'ясувалося, що хвилювалися ми марно. Подія - це не глобальне переродження бренду Mitsubishi, а особиста справа Аутлендеру, його кар'єрні пригоди в межах модельного ряду. Колишній Outlander - це Джон Траволта, танцюючий з Умой Турман в "Кримінальному чтиві". Навіть не увесь Траволта цілком, а тільки його обличчя і V -образний пальці, що пропливають перед зіщуленими очима. Цей хижий образ в Mitsubishi зветься Jet Fighter. До реактивних винищувачів відносяться моделі з розсердженими мордами -  Lancer, ASX і Outlander XL. Дизайн джет-файтерів устрашає самих японців, та і у всьому іншому світі у злісного примруження фанатів не так багато. До дизайну а-ля Фудзі зараховані умиротворені позашляховики:  Pajero і  Pajero Sport - сама впізнанність бренду. І наш "третій" Outlander у буквальному розумінні пішов в гору. Причому це не нова стильова ніша Jet Mount. Це перехід з одного табору, файтерского, в інший, високогірний. Підйом на рівень вгору за рахунок модернізації усього і уся. Відтепер Outlander повинен нагадувати Pajero, до сімейства якого він якщо не приєднався, то притулився. У будинок до Паджеро "третій" Outlander явиться не з порожніми руками. З дня на день його сертифікують по Госту як "транспортний засіб підвищеної прохідності категорії M1G", чому кросовер абсолютно офіційно можна буде величати позашляховиком. (Поточна категорія M 1А дозволяє лише вертітися дзигою навколо туманного поняття "позашляховик".)
Завдяки сертифікату M1G, який зажадав не дуже значного технічного коригування (типу зміни кутів в'їзду/з'їзду), в рекламі Ауту зазвучить слово "брутальність". Прийдешньої осені "третій" Аут почнуть збирати в Калузькій області на підприємстві " ПСМА Рус". Причому це буде перехід від вузлової зборки (SKD) до повноцінного складального циклу (CKD) з локалізацією не менше 30%. Вітчизняним постачальникам довірять стекла, деякі пластики, частина панелей, крісла, бампера. А остання партія "ікс-елів" буде випущена в липні. Ось так, був Outlander XL - став Pajero L. Але це ще не усе. Незабаром Аутлендер буде електромобілем і соратником хетчу Mitsubishi i - MiEV. Можна сказати, заради цього усе і затівалося. Невипадкова поява кросоверу провіщали концепти з назвами  PX - MiEV і  PX - MiEV II. Допрацьована середньорозмірна платформа Project Global, на якій побудований "третій" Outlander, дозволяє йому безболісно перетворюватися на гібрид. У вересні 2012 року на мотор-шоу в Парижі японці обіцяють представити серійний Outlander PHEV. Причому розробники називають його не гібридом, а електромобілем зі збільшеним запасом ходу. На одній лише електриці містер Піейчів проходитиме 50-60 км, а далі ДВС забезпечить до 500-600 км сумарного пробігу. Продажі Аутлендеру PHEV в Японії заплановані на кінець грудня цього року. У першій половині 2013-го гібридний Аут очікується в Росії. Очевидно, це буде переломний етап. З тієї миті ми обговорюватимемо передусім ціну, а не зовнішність.